Sunday 3 April 2011

AL-FATIHAH....

Khamis 31 Mac ana dpt brita bby kepada kakak kawan ana masuk icu akibat sukar bernafas.  asalnya bby demam dan batuk2.  tp berlarutan hingga tpaksa diberi bantuan oksigen walau telah 2 kali brjumpa doc di klinik biasa.  berbekalkan doa dan harapan...mudah2an bby Munirah Huda bt Nor Azam pulih seprti sdiakala...malam berlalu sekejap terasa.

Jmaat 1April, ana berurusan di surau Ukasyah BK4.  satu msyuarat ringkas berkisar prlaksanaan utk program muslimah....prmulaan yang cool, diakhiri agak tegang atas dasar2 tekanan dan asakan tugas yang last2 mnutes!  ana tdk terlibat scara langsung...so, ambik pndkatan, tegakkan kebnaran, tau hak pribadi dan bersuara atas prikmanusiaan.  skian...msyuarat tamat!

Namun seusai msyuarat....ana sbnarnya melindung satu prasaan sebak tak terkata.  Di awal msyuarat ana dihubungi kawan, Mun, mmberitakan pemergian bby Munirah menghadap ILLAHI.... AL-Fatihah.  Sungguh tersentuh lagi bila mengenangkan ana tdk berpluang menatap wajahnya...sejak dari lahirnya dia ke dunia...hinggalah ke saat2 dia pergi buat selama-lamanya.  ALLAH lebih menyayangi dia.... dia kembali kepada yang Hak.  Insya'allah dia satu antara bidadari syurga yang setia menanti si ibu dan ayah di 'sana' nnti....amin ya ALLAH.....

Didoakan kak Raihan dan kluarga tabah menerima ujian ini.  Setiap yang hdup pasti akan mati.  ALLAH meminjamkan bby Munirah seketika cuma, namun stiap detik kenangan bersma itu....takkan luput dr ingatan kita yang hidup...smpai bila2. 

No comments:

Post a Comment